Jak fungovat na sociálních sítích. Tipy pro malé podniky

Profil na Facebooku, LinkedIn, Instagramu, Twitteru nebo například Youtube může malým firmám v mnohém pomoct.

Budují si značku, dávají najevo, že chtějí se svými zákazníky komunikovat. Zároveň tak mohou oslovit širší veřejnost a podpořit prodej svých výrobků nebo služeb.

Aby ale měla aktivita na sociálních sítích skutečně přínos, je třeba myslet na několik pravidel. Která to jsou, shrnuje ve své přehledu Forbes.

Nezapomínejte na vaše cíle

Než si začnete zakládat firemní profily, připomeňte si své tři hlavní marketingové cíle. Poté se zamyslete nad tím, jak vám může konkrétní síť pomoct k jejich dosažení. Často se totiž stává, že jediným skutečným důvodem je: „Musíme tam být, abychom nezůstali pozadu.“

Budujte si autoritu

Dávejte neustále najevo, že jste ve svém oboru expertem. Že se v odvětví, ve kterém působíte, skvěle orientujete a jste vždy o něco napřed. Podle expertů oslovených Forbesem platí tato zásada hlavně pro přítomnost na síti LinkedIn.

Zaměřte se na užitečné sítě

Víte, kde se pohybuje vaše cílová skupina? Ať už zákazníci nebo partneři, se kterými byste rádi spolupracovali. Vyberte si tyto sítě a snažte se být aktivní především zde. Neznamená to, že všechny ostatní profily byste měli smazat, důležité je ale vědět, kterým věnovat více pozornosti.

Vybízejte uživatele k interakci

Toto naopak platí zvláště pro Facebook, který upřednostňuje obsah s dostatkem interakcí. Pokud tedy zveřejníte příspěvek, na který nikdo nezareaguje, zobrazí se jen naprostému minimu vašich fanoušků. Co z toho vyplývá? Hledejte zajímavá témata a snažte se uživatele zapojit. Pokud rozpoutají pod vaším příspěvkem diskuzi, reagujte.

Buďte v kontaktu i s vašimi partnery

„Sociální síť není jen monolog, v rámci kterého říkáte světu, co jste dokázali, a kde inzerujete své zboží a služby. Zároveň je to příležitost spojit se s lidmi, s nimiž jste spolupracovali,“ uvádí Forbes. Podle expertů se vyplatí sledovat příspěvky vašich partnerů a na ty relevantní reagovat nebo je sdílet.

Nepublikujte nahodile

Vytvořte si kalendář a plánujte, kdy který příspěvek zveřejníte – tak aby byla vaše aktivita pravidelná.

Nezapomeňte na vizuální stránku

Na to, abyste ve spoustě dalšího obsahu kohokoliv zaujali, máte velmi krátký čas. Snažte se tedy tvořit jasné a na první pohled zajímavé příspěvky. Kromě stručného a srozumitelného textu je důležitá i jejich vizuální stránka. Pracujte s ilustracemi, fotkami a videi.

© Jr Casas- Fotolia.com

 

Přečtěte si další články:

Proč přicházejí firmy o zaměstnance? Hlavní roli hraje výdělek

Firemní vize by neměla existovat jen v hlavě ředitele

Expert: Na osobní komunikaci by firmy neměly zapomínat ani v digitální době

Firemní kultura ovlivňuje, zda se zaměstnanec cítí dobře

Napište nám

Naše projekty

Učíme firmy, jak nabírat, hodnotit a dál rozvíjet zaměstnance

Motivace 8000

Zajišťujeme krajům informace o žácích tamních středních škol

VVPO

Vyvíjíme software, který vám usnadní hodnocení zaměstnanců

Talent management